Utfall-supereffektiv benträning

Hej fina ni!

Utfall är en grym benövning som tränar hela benen och sätesmusklerna. Denna övning har jag nästan alltid har med i både min egen träning och klienters träning.

Utfall tar fint på baksida och framsida lår. Rumpa och mage jobbar också fint i övningen. Övningen är dessutom ganska enkel att utföra och passar både dig som är nybörjare eller dig som tränar på en mer avancerad nivå. 

Ta ett stort steg fram, lyft upp bröstkorgen och spänn bålen.

Hej fina ni!

Utfall är en grym benövning som tränar hela benen och sätesmusklerna. Denna övning har jag nästan alltid har med i både min egen träning och klienters träning.

Utfall tar fint på baksida och framsida lår. Rumpa och mage jobbar också fint i övningen. Övningen är dessutom ganska enkel att utföra och passar både dig som är nybörjare eller dig som tränar på en mer avancerad nivå. 

Ta ett stort steg fram, lyft upp bröstkorgen och spänn bålen.

Böj på båda benen och håll knäet i samma riktning som tårna. Lyft upp blicken och jobba uppåt, bakåt med ryggen. Då tar den mer på rumpan än om du faller framåt med ryggen.

 

Du kan även använda hantlar, skivstång, viktplatta eller kettlebells för att göra den tyngre. 

Tips! Om du brukar få ont i knäna gör utfallssteget bakåt. 

/Therese

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras