Lyckas hålla målvikten for the rest of your life

sites/default/files/image_156.jpegHej alla fina! Alla kämpar med sitt. Jag fyller 39 år i år och för mig är det viktigt att känna mig stark och i form då mår jag som bäst. Jag insåg att när jag passerade 37 år och fött 2 barn får man kämpa betydligt mer om man vill behålla en stark och smidig kropp. Det ville jag.

sites/default/files/image_156.jpegHej alla fina! Alla kämpar med sitt. Jag fyller 39 år i år och för mig är det viktigt att känna mig stark och i form då mår jag som bäst. Jag insåg att när jag passerade 37 år och fött 2 barn får man kämpa betydligt mer om man vill behålla en stark och smidig kropp. Det ville jag. Jag är lycklig på båda bilderna, den vänstra är tagen ett år tidigare än den högra. Största skillnaden är att jag känner mig idag starkare, piggare och tightare. Tränade mycket men kände inte att jag fick resultat. Jag hade fin kondition men vågen och måtten var densamma. Då började jag styrketräna 2 ggr per vecka varvat med min löpning. Träna stora muskelgrupper som ben, rygg och rumpa. Mycket energi går åt ett dygn efter ett tufft träningspass. Många tränar med för lätta vikter. Klarar du mer än 15 bör du välja ett tyngre motstånd. Ta hjälp av en vän eller PT som hjälper dig med tekniken så du inte skadar dig. Det andra jag ändrade på var matintaget. Mera protein och inga kvällsmackor. Protein hjälper dig att bibehålla muskelmassan och minskar hungerkänslorna. 6 tips för att lyckas: Styrketräna, löpträna, ät mer protein, sov ordentligt, minska kaloriintaget, vardagsmotionera. Bry dig inte för mycket om vågen för kom ihåg att muskler väger mer än fett! 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras