Bättre hållning med denna superenkla stretch

Hej på er!

Sitter du mycket framför datorn eller kan du komma på dig själv att axlarna åker fram och du är lite framåtlutad i hållningen?

Denna övning jag kallar bröst stretch gör att du får tillbaka axlarna och därmed kan bli av med en rundad bröstrygg. Övningen är superenkel och supereffektiv! Men du måste göra den regelbundet för att få effekt.

 

Utförande:

1.Lägg höger hand mot en vägg, eller ett träd. Sätt fram höger foten och rotera ifrån trädet.

2.Hitta ett dragningsläge  där det drar i armen och axeln.

3.Pressa hela armen mot trädet så du spänner hela höger arm och axel.

4.Slappna av.

5.Hitta ett nytt dragningsläge och upprepa 4-5 gånger.

Det ska göra ”skönt ont”.

 

Upprepa på vänster sida och försök att återigen gå till ytterläge så det drar i bröstmuskeln och i axeln.

 

Alla rörelser som motverkar en mindre bra hållning med framåt roterade axlar är super. Även lövkastning inkluderat.

Tips! Gör övningen 2-3 gånger per dag. Du kommer känna skilnad redan efter 2-3 veckor.

Lycka till!

Therese

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras